Ondernemen zit ons in het bloed. Wij, Reinier & Marlies, zijn als broer en zus groot geworden in een echt ondernemersgezin. Onze ouders hadden samen een slagerij. Onze jongere zus en wij deden altijd mee met klanten bedienen.
Natuurlijk kwamen onze klanten voor een kwalitatief stukje vlees/product. We waren niet voor niets Keurslager. Als je ons vraagt waar de mensen voor terugkwamen, dan is er nog wat anders. De aandacht, de betrokkenheid, de warmte en een vriendelijk woord. Noem het echt contact.
Die combinatie van de kwaliteit van een product én echt contact zijn de leidraad van ons bureau Quality Contact.
Net als onze gezamenlijke gezinshistorie zijn wij gevormd door onze liefde voor en ervaring met (top)sport. De sport omgeving met trainen, prestaties leveren, je doel bereiken en hard werken zijn een rijke voedingsbodem voor ons en onze werkwijze.
We delen graag de belangrijkste les, waaruit Quality Contact ruim 20 jaar geleden is ontstaan. Een les uit het leven van Marlies, als lid van het succesvolle Nederlands softbal damesteam. Het team dat Europees Kampioen werd begin jaren ’90.
Als team wilden we de Olympische Spelen van 1996 in Atlanta halen. De plaatsing daarvoor verliep moeizaam, ondanks al ons harde werken, trainingsuren en fysieke inzet. Er moest wat gebeuren om de Spelen te halen, want zo waren we op weg naar niets. Wat er toen gebeurde zal ik, Marlies, nooit vergeten. Een andere coach trad aan, en in de kennismaking stond slechts één vraag centraal “verandering is een keuze, en waar kies jij voor?”.
Deze gerenommeerde coach deed het anders dan anders. Hij begon bij ons commitment, bij onze motivatie om er echt voor te gaan. Erop vertrouwend dat als je als mens echt ergens voor gemotiveerd bent het zoveel makkelijker is om ergens hard voor te werken, je verantwoordelijkheid te nemen om te doen wat nodig is om resultaat te halen.
Met effect: we kwalificeerden ons voor de Olympische Spelen. Om meerdere redenen een ‘life changing event’ met mooie momenten en nog meer geleerde lessen. Voor ons begon daar de reis om verder te ontdekken wat dagelijks coachen, werken vanuit motivatie, leren door doen en samenwerken vanuit veiligheid en vertrouwen oplevert.
Vanuit ons verhaal is Quality Contact ontstaan. Onze missie om de zichtbare vaardigheden en tools met de ogenschijnlijke onzichtbare ‘mindset’ te verbinden. Ons plan was en is helder: een krachtig team bouwen van ondernemende trainers en coaches, waar het opleiden van leidinggevenden tot manager én coach centraal staat. Een opleiding waarin we managers leren ‘hoe’ ze de mensen in hun team kunnen ondersteunen in het (mentale) leerproces op een manier die vertrouwen geeft én verantwoordelijkheid stimuleert. Waar naast het behalen van resultaten ook aandacht is voor persoonlijke ontwikkeling, groei en plezier. Inmiddels doen wij dit al 20 jaar en daar zijn we trots op.
Wellicht herken je het dat veel bedrijven heel druk bezig zijn met de zichtbare kant van Lean, Scrum of Agile. En toch lopen ze vast. Hoe kan dit en wat is de missing link? Luister naar onderstaand stukje video van 10 minuten uit onze KATA online training en ontdek het zelf. Hierin vertel ik wat wij hebben ontdekt over de geschiedenis van Toyota en wat nu maakt dat zij jaar in jaar uit het beste automerk van de wereld zijn.
Iedere dag komen we zelf steeds een stapje verder. En door onze kennis en geleerde lessen te delen hebben we aan hun KATA Methodiek een Quality Contact-touch toegevoegd. De QC KATA verbindt het KATA-gedachtengoed met écht contact. Echt contact met jezelf, met elkaar en me je uitdaging. Daarmee is de QC KATA niet alleen een methode, maar een alles-in één-aanpak bestaande uit een filosofie, methode van mindset en vaardigheden gekoppeld aan monitoring en verslaglegging.
Onze wens voor ieder leidinggevende: manage minder en coach meer!
Met plezier vertellen we je daar meer over, en laten we je leren van wat wij hebben geleerd. Dat is waar wij voor gaan en staan bij Quality Contact.